Kurmes Dernegi Resmi Web Sitesi

KÖYÜMÜZDEN YENİ FOTOĞRAFLAR

2010 Ağustos ayında 5.Kurmeş şenliği vesilesiyle köyde bulunduğumuz bir kaç günü en iyi şekilde değerlendirmek şenlik proğramı çerçevesinde köyümüzün önemli yerlerini gezmek ve tanımak amacıyla Mağaralara doğru Murat Azak ile bir yolculuk yaptık, bu yolculuk esnasında bir kaç fotoğraf çekmiştik. Bu foroğrafları sizlerle paylaşmak istedik. Ayrıca şenlikte Murat Azak tarafından çekilmiş resimlerede bakabilirsiniz.

Fotoğraflar için tıklayınız:Yeniresimler

Ağustos2010Kurmeş şenliği resimleri

Mağaralara uzaktan bakıldığında çok derin ve ürpertici görüntüleri vardır yanına yaklaşıldığında önlerini kapayan Meşe ağaçları ve Dardoğanlar bu durumu dahada ilgi çekici ve heyecanlı hale getiriyordu. Uzun yıllar bu bölgede ayrı yaşayanların buralara çokta gitmediklerini biliyoruz, kimileri yaban domuzlarından kimileri yılanlardan kimileride sıcaklıktan veya ilgi duymadıklarından gitmiyorlar.Sadece uzaktan fotoğraflarını çekerek yetinmekteler.

Mağarala ilk gittimizde merak ettiğimiz orada bulunan suyun ne alemde olduğuydu, mağaralardan birisinin orta yerinde çıkan bu suyun yakınına vardığımızda sadece bir ıslaklık ve ortada nemli bir kaya parçası duruyordu, suyun orada bulunan böceklere dahi kafi gelmeyecek derecede azaldığı hatta çekildiğine şahit olduk, ayrıca mağaraların içi çok kötüydü yani bizim düşündüğümüz mağaralarda eser yoktu, bakımsız ve terkedilmiş bir diyar olduğu hemen anlaşılıyordu. Mağaraların önünde gezerken bu kayalarda geyiklerin yaşadıklarını duymuştuk bir anda gözlerimiz yerde yatan cansız bir Ceylana takıldı hemen yanına koştuk Ceylanın yüksek kayadan düşerek öldüğünü anladık çok üzüldük tabi, bunların bölgemizde yaşadıklarına nede çok seviniyorduk, sonra karşı tepede arkadaşlarının ceylanın düştügü ve öldüğü yere baktıklarını gördük bizleri gördükleri için muhtemelen orayı terkediyorlardı. Ceylanların dağlarımızda yaşaması bizler için büyük bir şanstır onları avcılara yem etmeyelim koruyalım ve sahiplenelim buda bizden çok orada yaşayan köylülerimizin görev ve sorumluluğu çerçevesinde olacaktır.

Mağaraları gezdikten sonra üst tepeye doğru tırmandık yükseğe çıktıkça havası bir başka oluyordu, Ağustos sıcağının insanı bunalttığı  bir anda burada serin bir rüzgar okşar yanaklarını Anık otunun kokusu sarar hertarafı sonra etrafını daha ulu görmeye başlıyor ve müthiş bir haz alıyorsun, hele hele orada tesadüfen rastladığımız bir kaya parçasının oyuğu bize müthiş bir mutluluk vermişti. Adeta doğal bir buzdolabı ve testi görevi yapıyordu. Bu taşların oyuklarında çocukken bende az su içmemiştim.Tepede hertarafı izlemek mümkündür çektiğimiz fotoğraflardada bu görülüyor.Şenliğimizin eksik kalan bu aktivitesinin toplu halde önümüzdeki yıllarda mutlaka yapılması, doğamızı ve çevremizi iyi tanımak açısından bu tür gezileri toplu halde uzun süreli yapmak gerektiğine inanıyorum. Fotoğrafları bizlerle paylaşan derneğimizin emektar üyesi köylümüz Murat Azak'a sitemiz adına teşekkür ediyorum.